Followers

Monday, 13 August 2012

semoga rohnya dicucuri rahmat .

Al-fatihah ...
tanggal 11/8/2012 perginya seorang jiran bernama Sulaiman Bin Jais .
Ya Allah tabahkan la haty seluruh keluarganya atas pemergian orang yang disayangi .
dan tabah kan la haty ku atas pemergian seorang jiran yang sangat periang, rajin dan baik hati .

Dia la penghibur dikala suka dan duka . Ya! dia la orang nya .
tapi Allah lebih sayang kepadanya di bulan yang mulia ini.
ye Allah itu Maha Berkuasa.
hanya memerintah Malaikat Maut untuk mengambil nyawa hambanya saja.

10/8/2012
8.30pm
depan rumah

---> call gendut
aku    :    gendut datang rumah , nak pinjam lighter
gendut :  jap lagi aku sampai .
aku    :   okey !
 ---> gendut dah dtag rumah
aku    :   gendut nak pizza x? aku bli 1 percuma 1 .
gendut :  boley je .
aku    :   abah kow dah okey ke belum ?
gendut :  macam tu je la , dia tak nak makan. pas2 tadi aku marah dia suruh makan.
aku    :   dut xbek kow marah dia la !
 gendut : habis dia tak nak makan.

11/8/2012
8.00am
atas katil

mak  :   adik ! adik ! call abah cakap cik leman pengsan kat klinik !
aku   :   ha !  kenapa ??
mak  : cik leman sakit perot , pas2 cik enon bawak g klinik . ni katenya dah pengsan .
aku   :  okey ! adik call abah .
tuutt ! tuutt ! tuutt !
abah :  ha npe dik ?
aku   :  abah ! cik leman pengsan kat klinik .
abah :  kenapa ?
aku   : pengsan laaaa !

8.45
dapur rumah

haziqa : mak ! mak ! nanti kalau atok leman mati , kesian abah g kerja sorang2 kan mak.
mak    : tak bek la kakak cakap macam tu. kita doakan atok leman baik,
            sehat macam selalu, dapat pergi kerja , dapat usik kakak.

9.00am
baru lepas sapu rumah , edy datang.

edy  :  (dengan mata merah) mak kow mane nut ?
aku  : ada kat dapur. kenapa edy ??
edy  :  (tak de respon)
aku  : mak ! edy panggil .
edy  :  (sambil menahan air mata) abah dah tak de cik !
aku  : (hanya mampu berdiam )
mak : bile ? ya Allah !!! (sambil berpelukakan )

Alhamdulilah Allah mengambil nyawa arwah dengan care yang  mudah .
semoga allah ampun kan dosa2 nya. amiinnn ~~



Al-Fatihah.